Щодо чотирьох з п’яти мовників, яких перевіряв регулятор на дотримання виборчого законодавства, складено протоколи про адмінпорушення - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Щодо чотирьох з п’яти мовників, яких перевіряв регулятор на дотримання виборчого законодавства, складено протоколи про адмінпорушення

На засіданні 12 листопада Національна рада ухвалила низку рішень щодо ліцензіатів, яких позапланово перевіряли на дотримання виборчого законодавства. Через порушення порядку ведення передвиборної агітації складено протоколи про адміністративні порушення телеканалами «ІНТЕР», «Z ZIK», «ВТВ плюс» і радіостанцією «Z радіо 106,1 FM», вони будуть направлені до суду. Регулятор також поінформує про ці випадки Центральну виборчу комісію. Результати перевірки КП «ТРК «РУДАНА» (логотип «стилізована літера «Р»), проведеної на підставі скарги одного з кандидатів на посаду Криворізького міського голови, члени Національної ради взяли до відома.

З огляду на рішення робочої групи, яка здійснювала нагляд за діяльністю телерадіоорганізацій під час місцевих виборів, Національна рада провела позапланові перевірки п’яти ліцензіатів та відповідно до законодавчих норм взяла до відома їх результати.

Підставою для складання протоколів про адміністративні порушення чотирма мовниками – «ІНТЕР» (ПрАТ «Телеканал «ІНТЕР», м. Київ), «Z ZIK» (ТОВ «Телерадіокомпанія «НОВІ КОМУНІКАЦІЇ», м. Львів), телеканал «ВТВ плюс» (ПП «ТРК ВТВ ПЛЮС», м. Херсон, дві ліцензії)  та «Z радіо 106,1 FM» (ТОВ «Житомирська радіокомпанія», м. Житомир) –  стали такі факти:

Телеканали «ІНТЕР» і «Z ZIK» порушили вимоги пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»,  частини четвертої статті 51,  частини п’ятої статті 51, частини четвертої статті 57, частини восьмої статті 57 Виборчого кодексу України. 

Обидва телеканали транслювали сюжети, які містили приховану передвиборну агітацію з використанням символіки політичної партії «Опозиційна платформа – За життя». Телеканал «ІНТЕР» демонстрував згадану партійну символіку 12 жовтня 2020 року о 20:27 в інформаційній передачі «Подробиці», в рубриці «Вибори-2020» у сюжеті, присвяченому покладанню квітів до будинку профспілок у м. Одесі членами партії «Опозиційна платформа – За життя», а саме: народним депутатом України Ю. Бойком та місцевим кандидатом – суб’єктом виборчого процесу М. Скориком. В ефірі «Z ZIK» прихована передвиборна агітація фіксувалася 16 жовтня 2020 року о 13:33 під час ток-шоу «13 о 13» у сюжеті про поїздку народного депутата України Наталії Королевської на Донеччину з метою підтримки місцевого кандидата – суб’єкта виборчого процесу, представника осередку партії «Опозиційна платформа – За життя» Андрія Головаша.

Телеканал «ВТВ плюс» і радіостанція «Z радіо 106,1 FM» не дотрималися частини дев’ятої статті 57 Виборчого кодексу України та пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

«ВТВ плюс» 16 жовтня о 17:48 демонстрував  (за двома ліцензіями) передвиборну агітацію у формі політичної реклами загальним обсягом 2 хв. 10 сек., не відокремивши її від інших матеріалів програми. Поширена передвиборна агітація була замовлена: Херсонською обласною організацією політичної партії «За майбутнє»; кандидатом на посаду Херсонського міського голови Кириловим Ю.Є.; Херсонською обласною організацією політичної партії «Громадський рух «Народний контроль»; Херсонською обласною організацією політичної партії «За майбутнє»; Херсонською обласною організацією політичної партії «Блок Володимира Сальдо».

Радіостанція «Z радіо 106,1 FM» 12 жовтня у проміжок часу з 17:03 до 17:56 транслювала передачу з передвиборною агітацією (ведуча передачі повідомила слухачів про те, що передача виходить у рамках передвиборної агітації) кандидата на посаду Житомирського міського голови І. Мартинчука. Трансляцію цієї передачі було перервано (у проміжок часу з 17:20 до 17:21) відокремленою політичною рекламою іншого кандидата на посаду Житомирського міського голови Н. Леонченко та пісенним матеріалом, який не стосується виборчого процесу.

Протоколи про адміністративні правопорушення цих мовників Національна рада направить до суду, після чого суд ухвалить щодо них остаточне рішення. 

Ліцензіат КП «ТРК «РУДАНА» перевірявся через скаргу, що надійшла до Національної ради від кандидата на посаду Криворізького міського голови – суб’єкта виборчого процесу Шевчика Д.В. щодо ненадання ефірного часу для розміщення передвиборної агітації.

Під час проведення перевірки Національна рада з’ясувала, що за позовом Шевчика Д.В. до ліцензіата КП «ТРК «РУДАНА» було відкрито судову справу. У цьому питанні остаточне рішення ухвалено судом апеляційної інстанції, який постановив відмовити у задоволенні позову Шевчика Д.В. щодо визнання бездіяльності ЗМІ протиправною. Беручи до уваги рішення апеляційного суду, перевірка Національної ради не виявила у діяльності ТРК «РУДАНА» порушень частини четвертої статті 54 Виборчого кодексу України та пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше