«Small Screen»: масштабне публічне обговорення, огляд діяльності суспільних мовників медіарегулятором Великої Британії як передумова стабільного розвитку - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

«Small Screen»: масштабне публічне обговорення, огляд діяльності суспільних мовників медіарегулятором Великої Британії як передумова стабільного розвитку

Новий інтерактивний підхід, що ініціює початок масштабних обговорень майбутнього суспільного мовлення у Великій Британії із залученням широкого кола зацікавлених сторін

27 лютого 2020 року медіарегулятор Великої Британії (Ofcom) опублікував огляд діяльності суспільних мовників країни за п’ятирічний період (2014-2018 рр.) та супровідний інтерактивний звіт даних.

Відповідно до Закону про комунікацію від 2003 року до повноважень Ofcom належить контроль і нагляд за виконанням суспільними мовниками Великої Британії[1] встановлених законодавстом вимог до їх діяльності, а також забезпечення ними представлення аудиторії телевізійних програм високої якості.

Основні положення огляду містять:

Надійність та якість контенту: обсяг і вид контенту, який представлений не в рамках послуг суспільного мовлення, значно збільшився. Незважаючи на те, що такий великий обсяг контенту має різну якість та рівень надійності, аудиторія і далі високо цінує саме контент суспільного мовлення (мал. 1), який значною мірою відповідає принципам неупередженості, цілям і завданням суспільного мовлення, визначеним законодавством Великої Британії.

Підтримка контенту оригінального виробництва Великої Британії: суспільне мовлення є провідним елементом масштабної економіки у сфері телерадіомовлення і просуває політику підтримки виробництва оригінального контенту як у рамках всієї країни, так і в регіонах, незважаючи на той факт, що інвестування відбувається через залучення фінансів від третіх осіб (спільне виробництво) (мал. 2).

Зменшення прибутку: збереження нинішнього обсягу та жанрів програм залишається проблематичним, незважаючи на низку інновацій з боку суспільних мовників, зниження прибутків від реклами на телебаченні та ліцензійних зборів не компенсується повною мірою наявністю нових видів надходжень (цифрова реклама, послуги на замовлення) (мал. 3).

Конкуренція глобальних гравців: збереження нинішнього рівня інвестицій та різноманітності суспільного мовлення також «перебуває під загрозою, оскільки вподобання глядачів і далі змінюються, а також зростає конкуренція з боку великих глобальних гравців». Спостерігається очевидний бум у споживанні глобальних онлайн-послуг та послуг на замовлення, особливо серед молодих осіб, які частіше використовують глобальних гравців для отримання доступу до контенту суспільного мовлення, ніж користуються безпосередньо сервісами того самого суспільного мовлення. Проблематика зменшення «живої» телевізійної аудиторії існує і в діяльності інших суспільних мовників Європи (мал. 4), які також стоять перед подібними викликами. Однак Велика Британія на цьому етапі має найвищий рівень поширення послуг відео на замовлення серед сусідніх країн.

В огляді регулятор також закликає та заохочує до проведення відкритих і публічних обговорень щодо майбутньої ролі суспільного мовлення, в тому числі із залученням широкого кола зацікавлених сторін від медіаіндустрії.

Саме з такою метою Ofcom запустив роботу спеціального вебресурсу: www.smallscreenbigdebate.co.uk/:

Вебсайт забезпечує легкий доступ до всіх досліджень, проведених Ofcom та іншими інституціями, в тому числі інформаційних баз даних у вигляді інтерактивного звіту, а також інші матеріали, які стосуються майбутнього суспільного мовлення.

Мета проєкту «Small Screen» – сприяти організації масштабного обговорення щодо проблематики майбутнього суспільного мовлення із залученням широкого кола зацікавлених осіб: мовників, компаній, що спеціалізуються на виробництві контенту, уряду, парламенту, інших органів державної влади та галузевих асоціацій, представників національних і регіональних організацій тощо; з метою вироблення рекомендацій для уряду з ключових питань, особливо щодо зобов’язань суспільних мовників, механізмів і процедур їх виконання, системи фінансування та необхідних інструментів регуляторної політики.

Ofcom організовує проведення широкомасштабних заходів у країні, щоб виявити якомога більше думок щодо означеної тематики, а також планує провести у травні галузеву конференцію з метою обговорення майбутнього суспільного мовлення. Результати заходів разом із дослідженнями, реалізованими регулятором, будуть представлені Уряду Великої Британії для відповідних консультацій, проведення яких відбудеться влітку.

 

[1] Суспільними мовниками Великої Британії є BBC та головні канали ITV, STV, Channel 4, Channel 5 та S4C.

[2] BARB (Broadcasters Audience Research Board) – Рада з питань дослідження мовлення – нараховує близько 5300 домашніх офісів, що займаються офіційними дослідженнями телевізійних програм, а також моніторингом програм в реальному часі та у записах.

 

Джерело EPRA

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше