Суспільного мовника перевірять через трансляцію реклами алкогольного напою - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Суспільного мовника перевірять через трансляцію реклами алкогольного напою

Національна рада призначила позапланову виїзну перевірку ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України», м. Київ (логотип «UΛ: ПЕРШИЙ»). Відповідне рішення регулятор ухвалив під час засідання 20 серпня через виявлені відхилення від програмної концепції мовлення і трансляцію рекламного ролика алкогольного напою.

Так, моніторинг ефіру компанії, проведений 11 травня, зафіксував недотримання умов ліцензії в частині програмної концепції мовлення, оскільки зменшено мінімальну частку національного аудіовізуального продукту (у тому числі власного виробництва), яка за ліцензією має становити не менше як 19 год. 30 хв./добу (81,25% загального обсягу мовлення), а фактично – 16 год. 09 хв./добу (67%). Таке відхилення є ознакою порушення ліцензіатом вимог частини сьомої статті 27 і частини восьмої статті 28 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Також за результатами моніторингу за період із 06.07.2020 по 02.08.2020 в ефірі «UΛ: ПЕРШИЙ» транслювався рекламний ролик алкогольного напою торгової марки «Marengo» після 23.00. Це є ознаками недотримання ліцензіатом вимог пунктів а), е) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», який передбачає, що телерадіоорганізація зобов`язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; виконувати правила рекламної діяльності і спонсорства, встановлені законодавством.

Водночас, показавши таку рекламу, суспільний мовник порушив абзац п’ятий частини четвертої статті 14 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», який забороняє трансляцію реклами, повідомлень про спонсора – виробника алкогольних напоїв, пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, пиво та/або напої, що виготовляються на його основі, крім трансляції реклами та повідомлень про спонсорів, які придбані з правом на трансляцію міжнародних спортивних змагань Міжнародного олімпійського комітету, Федерації національних футбольних асоціацій, Союзу європейських футбольних асоціацій та на виконання міжнародних зобов’язань перед Європейською мовною спілкою.

За результатами перевірки Національна рада ухвалить рішення відповідно до вимог законодавства.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше