Суспільство випередило телебачення – Національна рада обурена ефірним наповненням у новорічний період - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Суспільство випередило телебачення – Національна рада обурена ефірним наповненням у новорічний період

Члени Національної ради на засіданні 13 січня одноголосно заявили, що така ситуація із російськомовним наповненням ефірів загальнонаціональних телеканалів є ганебною і свідчить про те, що менеджмент телеканалів не зважає на зміни в суспільстві й, змагаючись за першість на ринку, далі робить ставку на продукт із застарілою  радянською ідеологією, на неякісну попсу і російську мову – вважає це чомусь запорукою успішних переглядів.

Уже давно Національна рада не отримувала стільки звернень із невдоволенням і скаргами на телевізійний контент, повідомив член Національної ради Максим Онопрієнко. «Ми вже маємо перші результати моніторингу, ми бачимо і основні порушення, і основних порушників, але моніторинг дуже об’ємний і дуже ґрунтовний. Нам ще потрібно трішки часу, щоб всі цифри перевірити і детально звести по всіх відсотках мовного наповнення. Далі це буде розглядатися на засіданнях».

Він особливо наголосив, що мовники мають брати до уваги не тільки позицію регулятора, який цю ситуацію вважає неприйнятною і вживатиме відповідних заходів, а й зважати на думку  та стан суспільства. «В умовах агресії з боку Росії та й в нових реаліях уже час з більшою повагою ставитися до своєї аудиторії…Ідеться не просто про репутаційні втрати чи навіть санкції регулятора, а про ризик втрати аудиторії, втрати глядача!»  – акцентував Максим Онопрієнко.

Погляд на рейтинги телевізійних мовників 31 грудня і 1 січня дає змогу зробити висновок, що телеканалам вже час остаточно звернутися до національного продукту і продукту власного виробництва, заявив перший заступник голови Національної ради Валентин Коваль. Адже ті канали, які використовували національний продукт, хай навіть і російськомовний, за рейтингами перемогли. А ті мовники, що ставили на радянські фільми, програли. «Напевно вже час говорити про українське кіно, якого все більше і більше»,  –  сказав він.

В Україні вистачає хорошого власного кінопродукту, який при бажанні можуть використовувати телеканали для своїх ефірів, запевнила відповідальна секретарка Олена Ніцко. Вона нагадала, що щороку в Україні  знімають десятки українських фільмів для широкого прокату в кінотеатрах. Усі вони є в каталозі Державного агентства з питань кіно. Тому питання лише в тому, аби мати інтерес до українських фільмів і прагнути продемонструвати їх і на телевізійних екранах.

«Зібрана велика кількість матеріалу, з яким можна працювати, його можна брати, працювати з правовласниками і показувати це кіно не тільки в кінотеатрах, адже фільми вже пройшли широкий прокат, а й залучати цей контент на телевізійні канали», – сказала вона. Тож новорічні ефіри є лише черговим підтвердженням того, що поки немає зацікавленості працювати з нашими кіновиробниками і немає бажання наповнювати ефіри україномовним якісним продуктом.

«Висновки напрошуються самі ­– це хибні уявлення, що нині можна перемогти конкурента, використовуючи радянський і російський продукт, – зауважила Ольга Герасим’юк, голова Національної ради. – Суспільство пішло далеко вперед, воно випередило своє телебачення, яке чомусь і досі вважає, що радянщина  ще й досі у головах наших громадян. Якраз виходить, що навпаки! І цей феномен теж варто проаналізувати», ­–  підсумувала вона.  Очевидно також, що мовники  ставили в ефір продукт, зорієнтований на продаж на російськомовні ринки, зневаживши водночас власну аудиторію.

Варто задуматися й над тим, наскільки важлива державна підтримка для виробництва вітчизняного продукту. Телеканали могли би виробляти хороше кіно, якби виділялися на це спеціальні кошти. Бо з маси наявного вже українського продукту часом таки важко вибрати щось вартісне – так працює поки розподіл тих коштів, що є в розпорядженні комісії, яка обирає на пітчингах, кому їх передати.

«Важливо знову ж ще одне – так ніхто й не написав законопроект щодо преференцій для виробників україномовного контенту, хоч за нього бралася індустрія», – зауважила голова Національної ради.

Також Ольга Герасим’юк звернула увагу на те, що всі невтішні результати моніторингів стосуються великих телемовників. Водночас треба говорити і про те, що порадували на Новий рік регіональні і місцеві мовники. «Вони постаралися і пропонували своїм аудиторіям хороший український продукт, з любов’ю і фантазією», – підкреслила вона.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше