Телеканал «ДОМ» отримав попередження через показ мапи, де Крим позначено частиною Росії - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Телеканал «ДОМ» отримав попередження через показ мапи, де Крим позначено частиною Росії

На засіданні 30 вересня Національна рада визнала, що телеканал «ДОМ» (ДП «Мультимедійна платформа іномовлення України», м. Київ) порушив українське законодавство, коли показав карту, на якій Автономна Республіка Крим та місто Севастополь  позначені як  території Російської Федерації. До телеканалу застосовано санкцію «оголошення попередження» за статтею про поширення необ’єктивної інформації. Зображення Криму «російським» в національному ефірі сприяє визнанню анексії української території країною-агресором.

Карта Росії із тимчасово окупованою територією України – Автономною Республікою Крим та містом Севастополем – демонструвалася в ефірі телеканалу «ДОМ» 5 липня 2021 року на початку та наприкінці передачі «Русский дневник». Цей факт засвідчив моніторинг та перевірка Національної ради. Крім того, поява мапи з «російським» Кримом в ефірі державного телеканалу привернула увагу народних депутатів України та Служби безпеки України. Вони звернулися до Національної ради, щоб вона відреагувала на такий інцидент.

Трансляція мапи, на якій український Крим зображено частиною іншої держави, могла бути сприйнята глядачами телеканалу «ДОМ» так, що Кримський півострів не входить до складу України. Це суперечить конституційним положенням про суверенітет, унітарність і територіальну цілісність нашої держави.

Заступниця директора з питань планування ефіру телеканалу «ДОМ» Віра Єльчік пояснила Національній раді, що  телеканал відразу відреагував на цей факт і  в той же день вибачилися перед аудиторією. Вона запевнила, що зі свого боку керівництво провело службову перевірку для з’ясування причини цього прикрого випадку,  який був кваліфікований, як службова недбалість відповідальних за виробничий процес співробітників. Також вона повідомили, що Департамент захисту національної державності Служби безпеки України, перевіривши діяльність телеканалу, не виявив у діях його працівників «ознак злочинів, досудове розслідування яких відповідно до статті 216 Кримінального процесуального кодексу України віднесено до підслідності слідчих органів безпеки».

Варто зауважити, що програма «Русский дневник» транслювалася на телеканалі «ДОМ» у повторі  і в працівників телерадіоорганізації була можливість перевірити об’єктивність поширеної інформації та усунути недостовірні факти. На жаль, компанія  вчасно не вжила необхідних заходів і допустила повторну трансляцію запису програми із правопорушенням, яке, врешті, й призвело до поширення в національному ефірі необ’єктивної інформації.

З огляду на це Національна рада визнала, що Державне підприємство «Мультимедійна платформа іномовлення України» порушило пункт а) і пункт в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Телерадіоорганізація не виконала обов’язку мовників щодо поширення об’єктивної інформації та не дотрималася законодавства України і вимог ліцензії.  З дня набрання чинності цього рішення телерадіоорганізація зобов’язана привести свою діяльність у відповідність до вимог законодавства.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше