Телеканал «NEWSONE» отримав два попередження – за порушення у дні пам’яті та за поширення фейкової новини - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Телеканал «NEWSONE» отримав два попередження – за порушення у дні пам’яті та за поширення фейкової новини

Національна рада на засіданні 21 грудня розглянула результати двох позапланових перевірок ТОВ «Новини 24 години», м. Київ (супутникове мовлення, логотип «NEWSONE»), які були призначені у зв’язку із виявленими фактами порушення вимог пункту 4 Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам’яті і поширення в телеефірі необ’єктивної інформації про розгляд Комітетом із фінансових питань Конгресу США наявності корупції в Національному банку України, та застосувала до мовника санкцію «оголошення попередження» щодо обох випадків.

Як відомо, регулятор з особливою принциповістю розглядає питання щодо порушень телерадіокомпаніями правил мовлення у дні пам’яті й трауру, які були розроблені самою індустрією, і не бере до уваги жодних пояснень щодо технічного збою в трансляції чи неуважності відповідних працівників компаній.

В ефірі «NEWSONE»  порушення були зафіксовані  21 жовтня, коли відзначалися 70-ті роковини з дня проведення радянськими карально-репресивними органами операції «Захід» – масової депортації населення Західної України до Сибіру,  та 27 жовтня цього року – у 80-ті роковини з часу масових розстрілів української інтелігенції в урочищі Сандармох.

Інше порушення було зафіксоване під час моніторингу ефіру компанії 25 вересня 2017 року, коли у відрізках часу 21:27–21:28; 21:39; 23:05–23:06 поширювалася інформація про розгляд Комітетом фінансових питань Конгресу США (оригінальна назва органу – Committee on Finance United States Senate) питання щодо корупції у Національному банку України.

Під час прямого включення із Вашингтону кореспондентка телеканалу «NEWSONE» Дарія Заревна зазначила, що перебуває перед Капітолієм, у якому відбуватиметься засідання фінансового комітету Конгресу США з питання розслідування корупційних діянь Валерії Гонтаревої на посаді голови НБУ. Пряме включення титрувалося як «ексклюзив».   

29 вересня американський інтернет-ресурс «The Weekly Standard» опублікував статтю  про те, що жодних слухань щодо корупції в Національному банку України в Конгресі США не відбувалося.

Під час перевірки встановлено, що ні ця кореспондентка, ні інші працівники ТОВ «Новини 24 години» не перевірили поширювану інформацію щодо її достовірності. Тим самим мовник порушив вимоги пунктів а) та в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (телерадіоорганізація зобов’язана: дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; поширювати об`єктивну інформацію).

Національна рада уперше розглядає подібний випадок, тому звернулася і за роз’ясненням незалежних експертів. За висновком Незалежної медійної ради, телеканал «NEWSONE» при трансляції  цього сюжету припустився порушень стандартів точності, достовірності та збалансованості подачі інформації і свідомо увів в оману своїх глядачів. 

Таким чином, регуляторний орган ухвалив рішення про визнання ТОВ «Новини 24 години», пунктів а) та в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», оголосив компанії попередження та вказав на неприпустимість порушень чинного законодавства у подальшому.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше