Телеканалу «NEWSONE» оголошено попередження - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Телеканалу «NEWSONE» оголошено попередження

За результатами розгляду матеріалів позапланової перевірки ТОВ «НОВИНИ 24 ГОДИНИ», м. Київ (логотип «NEWSONE»), 29 серпня рішенням Національної ради мовнику оголошено попередження. Підставою стало порушення вимог абзацу дев’ятого частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Перевірка телеканалу проводилася на підставі моніторингу компанії від 17 грудня 2017 року. Тоді в ефірі транслювалася передача «Світова політика з Олегом Волошиним» про ситуацію, яка відбулася в листопаді 2017 року в Сирії. Було продемонстровано відеоролик із демонстрацією військових літаків ВПС Росії та кадрами бомбардування, за словами ведучого, сирійської території. Показували досягнення російської авіації, її технології, стратегії, нові бойові літаки тощо.

Ролик був семантично нейтральним, не містив тексту чи озвучення, посилань на джерело  інформації, походження ролика ведучий О. Волошин не прокоментував. Однак він надав йому змістовної ваги й оцінку: «…естественно, умные зрители и так понимают, почему подобные кадры не показывают на украинском телевидении. Думаю, многие дискуссии вокруг перспектив урегулирования ситуации на Донбассе были бы здоровее и с большим рациональным зерном и осознанием, что Украина реально может, а чего Украина реально не может добиться в этой ситуации, если бы подобные кадры участия российской авиации в кампании Сирии регулярно бывали бы на украинском телевидении. Потому что это… нравится это – не нравится…, но это есть мощь. Это нельзя… это невозможно отрицать».

Члени Національної ради були одностайні в тому, що ці висловлювання формують посил залякування і думку про недоречність боротьби з країною-агресором та чинення їй військового спротиву. У час, коли на сході країни триває збройний конфлікт, телерадіоорганізації мають бути відповідальними і не допускати у своїх ефірах поширення маніпулятивних пропагандистських наративів.

Зі свого боку представники телеканалу зауважили, що вони не бачать порушень норм чинного законодавства у трансляції цієї передачі. Однак попри це після її випуску компанія припинила її вихід в ефір та розірвала договірні стосунки із політологом, який її вів, оскільки теж була стурбована її етично-моральними аспектами.

У підсумку регулятор визнав порушення ТОВ «Новини 24 години» абзацу дев’ятого частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», відповідно до якого не допускається використання телерадіоорганізацій для трансляції  телепередач,  виготовлених  після  1  серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх  окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України, і застосував до компанії санкцію оголошення попередження. За це рішення проголосували всі присутні на ньому члени Національної ради. Ліцензіата зобов’язано упродовж місяця увідповіднити свою діяльність вимогам чинного законодавства.

Як відомо, Національна рада у липні виграла суд за поширення фейкової новини.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше