12 – 13 вересня у Києві триває ІІ медіаконференція Східного партнерства, в якій бере участь перший заступник голови Національної ради Ольга Герасим’юк і працівники структурних підрозділів регуляторного органу.
Учора Фонд за демократію у рамках конференції провів захід, присвячений питанням демократії і пропаганди, де провідні фахівці галузі медіа країн Східного партнерства намагалися відповісти на запитання, чи можуть незалежні медіа захищати універсальні цінності.
Усі спікери й учасники дискусії зійшлися на думці, що саме відстоювання універсальних демократичних цінностей, стандартів журналістики є головним завданням сучасних незалежних ЗМІ. Головний меседж обговорення – не можна на пропаганду відповідати пропагандою. Лише чесна об’єктивна журналістика повинна бути відповіддю на поширення фейкових новин і дезінформації.
У другій панельній дискусії були представлені основні організації-донори, які провадять потужну роботу із розбудови незалежних ЗМІ в країнах Східного партнерства. Доповідачі розповіли про основні напрями донорських програм, про конкретні цілі, на які поширюється ґрантова допомога. Можна узагальнити, що на першому місці – підтримка незалежних місцевих ЗМІ й робота із підвищення професійних навичок журналістів.
Сьогодні учасників конференції, а це понад 350 гостей із різних країн, привітали Х’ю Мінгареллі – посол, голова Представництва Європейського Союзу в Україні, Йоханнес Хан – член Європейської комісії з питань європейської політики сусідства, який передав відеоповідомлення з Брюсселя, Свен Міксер – міністр закордонних справ Естонії, Катаріна Матернова – заступник генерального директора Європейської комісії, Віце-прем’єр-міністр України В’ячеслав Кириленко.
Учасники заходу заслухали доповідь екс-представника ОБСЄ зі свободи медіа Дуні Міятович стосовно неоднорідності ситуації в медіасфері у регіоні Східного партнерства.
Відбулася перша дискусія конференції щодо пошуку економічної стабільності в новинах та виробництві сюжетів. Слухачі беруть участь у різних сесіях з обговорення таких питань: журналісти в сучасному медіасередовищі – переосмислити залучення аудиторії та припинення старого суперництва; місцеві медіа, як вижити в наш час; виклики, пов’язані з фейковими новинами та пропагандою щодо модернізації стратегічних комунікацій країн-партнерів у Європейському сусідстві; критичне мислення та соціальний медіа-простір. На завершення планується порушити тему медіа на службі громадськості.