Турецький телерадіопростір працює за новим законом про телерадіомовлення

У березні цього року парламент Туреччини прийняв новий закон про телерадіомовлення. Закон почав розроблятися 2007 року на основі Директиви ЄС про аудіовізуальні медіа-послуги, Європейської конвенції про транскордонне телебачення та рекомендацій Ради Європи.



«Новий закон, деталі якого обговорювалися у ЗМІ, з неурядовими організаціями, мовниками, пройшов також рецензування в Раді Європи. Він окреслює, окрім іншого, основні принципи регулювання – відсутність під час мовлення сцен насильства, розпалювання міжнаціональної ворожнечі, пропаганди тероризму тощо, захист сімейних цінностей та права приватної власності», – зазначив голова Турецької вищої ради з питань радіо і телебачення Давут Дурсун під час зустрічі з делегацією Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у складі заступника голови Лариси Мудрак, членів Національної ради Євгена Баранова і Миколи Фартушного, голови Громадського ради Павла Моісеєва та керівників кількох структурних підрозділів регуляторного органу.



Відповідно до нового закону контроль за наповненням програм не може застосовуватися до їхнього виходу в ефір. Фактично контрольна діяльність Вищої ради Туреччини починається після публічного сповіщення програми. «Таким чином телерадіоорганізації повною мірою відповідають за те, що виходить в ефір», – наголосив голова ТВРРТ.



Крім того, закон про телерадіомовлення забороняє трансляцію реклами, що може зашкодити дитині (зокрема, щодо рекламування окремих видів продуктів харчування) у час, коли дитина може дивитися телевізор.



Також новий закон передбачає застосування штрафних санкцій до порушників. Штрафи у розмірі від 2% до 5% від прибутку телерадіоорганізацій розраховуються відповідно до типу порушення на основі фінансових даних компанії за попередній місяць діяльності.



Робоча поїздка делегації Національної ради стала можливою завдяки підтримці та забезпеченню спільної програми Європейського Союзу і Ради Європи «Сприяння європейським стандартам в українському медійному середовищі».



Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше