У першому півріччі цього року до Національної ради надійшло майже 800 звернень громадян - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

У першому півріччі цього року до Національної ради надійшло майже 800 звернень громадян

Регуляторний орган на засіданні 30 липня розглянув і взяв до відома інформацію про звернення громадян, які надійшли до державного органу упродовж першого півріччя цього року. Загалом за цей період було отримано 791 звернення від телеглядачів і радіослухачів, а також користувачів послуг провайдерських компаній. Водночас із заявами про доступ до публічної інформації звернулися 30 юридичних і фізичних осіб. Така кількість отриманих у звітному періоді звернень значно перевищує показники попередніх періодів.

Найбільше звернень надійшло від жителів Києва – близько півтори сотні. Активними дописувачами були також жителі Дніпропетровської – 75, Харківської – 73 та Львівської – 60 – областей.

Значну увагу заявники (понад триста листів) приділяють питанням кодування супутникового сигналу провідними українськими медіагрупами. Водночас низка отриманих звернень порушує питання, пов’язані із впровадженням цифрового мовлення, а саме неякісного прийому сигналу, неможливості прийому цифрових програм загалом у деяких районах (зокрема тимчасово окупованих і прилеглих до них територій) або тимчасової відсутності певних програм тощо. Регулятор у межах своєї компетенції надавав громадянам роз’яснення, а для вжиття відповідних заходів реагування на скарги щодо якості цифрового мовлення окремі звернення були скеровані до провайдера цифрової загальнонаціональної телемережі ТОВ «Зеонбуд», м. Київ.

Про зростання рівня громадянської активності свідчить те, що дуже часто листи від глядацької аудиторії стосувалися фактів трансляції компаніями фільмів чи передач, зміст яких може містити ознаки порушення норм чинного законодавства. Передусім йшлося про питання розпалювання національної чи релігійної ворожнечі, а також дотримання телерадіокомпаніями законодавчих норм щодо мовних квот. На підставі таких скарг, а також отриманих у звітному періоді звернень народних депутатів було проведено чотири перевірки діяльності ліцензіатів: ТОВ «Телеканал «Прямий»; ТОВ «ТРК «Нові комунікації»; ТОВ «ТРК «Акцент» і ТОВ «ТРК «Студія 1+1».

Окрім того, до Національної ради надходили звернення, дописувачі яких переймалися питаннями сфери захисту суспільної моралі. Оскільки наявна правова база не дає можливості регуляторові оперативно реагувати на явища, які свідчать про можливе порушення норм суспільної моралі, авторам таких листів повідомляли, що Національна рада працює над створенням відповідного саморегулівного акта, розробленого за зразками аналогічних документів європейських країн, обговорення проекту якого вже відбулося за участі керівників загальнонаціональних мовників і громадськості.

У зв’язку із запровадженням Урядом карантинних заходів із квітня місяця значно зросла кількість звернень громадян – абонентів провайдерів програмної послуги – стосовно питань оплати послуг і їх вартості. Оскільки ці питання пов’язані з господарськими відносинами суб’єктів ринку телерадіомовлення і Національна рада не має законодавчих повноважень щодо їх вирішення, дописувачам було надано відповідні роз’яснення.

Турбував громадян і стан дотримання телерадіоорганізаціями вимог рекламного законодавства. Листи такого змісту зазвичай скеровувалися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів за належністю.

Значно зросла і кількість запитів на отримання публічної інформації. Так, за перше півріччя цього року регулятор отримав і опрацював 30 запитів на отримання публічної інформації від юридичних та фізичних осіб, тоді як у 2019 році загалом надійшло 33 запити. Переважно в запитах просили про надання копій документів за результатами діяльності регуляторного органу: рішень Національної ради, протоколів і порядків денних засідань, фінансових звітів тощо. Окремі з них також стосувалися контактних даних телерадіоорганізацій і статистичних даних щодо їх діяльності.

На всі письмові звернення Національна рада відповіді надає вчасно, відповідно до термінів, визначених законами «Про звернення громадян» і «Про доступ до публічної інформації».

Докладно з інформаційно-аналітичною довідкою за підсумками роботи зі зверненнями громадян і запитами на отримання публічної інформації за перше півріччя 2020 року можна ознайомитися за посиланням.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше