У Звіті регулятора про вибори зафіксовано ключові порушення медіа - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

У Звіті регулятора про вибори зафіксовано ключові порушення медіа

Під час представлення Звіту Національної ради про висвітлення ЗМІ виборчої кампанії народних депутатів Сергій Костинський назвав  ключові порушення, яких припускалися медіа, поширюючи передвиборні матеріали.

За даними моніторингу  Національної ради, який проводився за методологією, адаптованою для країн Європейського Союзу, масовими і системними порушеннями під час висвітлення перебігу виборів до Верховної Ради України стали незбалансованість подачі інформації і політична джинса. Також  медіа під час розміщення  інформації про результати опитування громадської думки, інтерактивних опитувань глядачів подавали неповну інформацію, що створювало можливості для маніпулювання цими даними.

Подаючи повідомлення персоніфікованого характеру про суб’єктів виборчого процесу або їхніх уповноважених осіб, троє мовників із п’яти  каналів найбільших медіагруп, ефір яких моніторився постійно упродовж усього виборчого періоду, надавали перевагу окремим політичним партіям.

«За результатами наших досліджень, – сказав Сергій Костинський, – еталоном із дотримання журналістських стандартів став телеканал суспільного мовлення «UA:Перший».  Так, частка персоніфікованих повідомлень стосовно таких політичних сил, як «Радикальна партія Олега Ляшка», «Слуга народу», «Європейська солідарність», «Голос», «Опозиційна платформа – За життя», становила від 8 до 10 відсотків, що свідчить про досить збалансовану редакційну політику мовника».

Найбільш близьким до показників суспільного мовника був телеканал «ICTV». Так, частка присутності Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина» становила  майже 18%, але загалом всі інші політичні сили мали частку від 10 до близько 16%.

Цікавим видається і розподіл топ-5 політичних партій з найбільшим обсягом політичної агітації на цих каналах:

Показовим також є характер висвітлення діяльності політичних партій на окремих каналах, тут бралася до уваги тональність, із якою відбувалося інформування.

Порівнюючи дані моніторингів попередніх виборчих кампаній, нинішній аналіз мовлення ліцензіатів Національної ради засвідчує коректніше ставлення  медіа до законодавчих обмежень і усвідомлення громадянської відповідальності перед суспільством.  Це проявилося в тому, що практично всі телерадіоорганізації активно долучилися до загального та спеціального інформаційного забезпечення виборчого процесу.

Крім того, не зафіксував регулятор у діяльності вітчизняних мовників і фактів використання кандадатами в народні депутати адміністративного ресурсу, участі в передвиборній агітації представників державних органів, виконавчої та місцевої влади, що відповідає європейським вимогам до організації виборчих кампаній у ЗМІ.

Єдиним незвичайним моментом під час парламентських виборів було те, що Національна рада побачила  в ефірі  одного мовника ознаки мови ворожнечі. Такий факт зафіксовано в ефірі телеканалу «NewsOne». «На підставі цього моніторингу оперативно було проведено позапланову перевірку, – сказав Сергій Костинський, – і вже 5 вересня ми плануємо розглянути її результати. Проектом рішення передбачається звернення до суду щодо анулювання ліцензії». Але це, на щастя, не  правило, це, скоріш за все, виняток,  підсумував він.

Як повідомлялося раніше, регулятор проводив постійний моніторинг 5 мовників найбільших медіагруп: «Україна», «1+1», «Інтер», «ICTV», «UA: ПЕРШИЙ».

Національна рада на виконання вимог частини четвертої статті 16 Закону України
«Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» підготувала  та затвердила на засіданні 22 серпня Звіт про дотримання телерадіоорганізаціями виборчого законодавства під час проведення виборчої кампанії позачергових виборів народних депутатів України у 2019 році.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше