Як дотримуватися виборчого законодавства – обговорили чернігівські медіа - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Як дотримуватися виборчого законодавства – обговорили чернігівські медіа

Про особливості висвітлення медіа виборчої кампанії відповідно до змін в законодавстві говорили 23 вересня на онлайн-нараді в Чернігові. У форматі ZOOM-конференції представник регулятора в Чернігівській області Ірина Сенченко зосередила увагу на новелах виборчого законодавства та  актуальних питаннях, пов’язаних із виборами.

Так, відповідно до постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 № 795-IX «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» 25 жовтня 2020 року відбудуться чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів. Одночасно з місцевими виборами на Чернігівщині відбудуться проміжні вибори народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі №208.

Ірина Сенченко насамперед звернула увагу мовників на засади інформаційного забезпечення виборів.  Відповідно до Виборчого кодексу України засоби масової інформації мають поширювати повідомлення базуючись на засадах достовірності, повноти, точності, об’єктивності та неупередженості. Медіа не можуть допускати замовчування суспільно необхідної інформації стосовно виборчого процесу. Телерадіоорганізації самостійно визначають кількість ефірного часу, присвяченого виборчому процесу. Висвітлюючи таку інформацію, медіа заборонено у своєму ставленні виокремлювати  певних суб’єктів виборчого процесу чи надавати їм привілеї (ст. 49 Виборчого кодексу України).

Відповідно до частин першої та другої ст. 50 Виборчого кодексу України, при висвітленні результатів опитування громадської думки, засоби масової інформації зобов’язані зазначати:

  • часу його проведення, території, яку охоплювало опитування,
  • розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних,
  • методу опитування,
  • точного формулювання питань,
  • можливої статистичної похибки,
  • замовників опитування,
  • повну назву організації, що проводила опитування.

Окремо представник регулятора зупинилася на особливостях висвітлення передвиборної агітації, строках агітації та новеллі виборчого законодавства – «прихованій передвиборній агітації».

Ірина Сенченко наголосила на особливостях надання коментарів та оцінок передвиборної агітації (ч. 4 ст. 57 Виборчого кодексу України), необхідності титрування та/або перекладу на українську жестову мову матеріалів передвиборної агітації (ч. 7 ст. 55 Виборчого кодексу України), необхідності запису та збереженню передач, які містять передвиборну агітацію (ч.4 ст. 49 Виборчого кодексу України).

Представник Національної ради в області підготувала спеціальну презентацію-пам’ятку з методичними роз’ясненнями. Вона нагадала учасникам, що медіарегулятор здійснює контроль за дотриманням мовниками чинного виборчого законодавства, проводяться моніторинги ефірів як загальнонаціональних, так і регіональних та місцевих компаній. Національна рада створила робочу групу з нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями виборчого законодавства та затвердила її склад. Діяльність робочої групи відкрита для представників міжнародних спостережних місій та громадських організацій.

Ірина Сенченко висловила сподівання, що ЗМІ Чернігівщини  відповідально поставляться до своєї місії об’єктивно і збалансовано висвітлювати перебіг виборчої кампанії.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше