Якісна журналістика Великої Британії у цифрову добу: підготовка аналітичного огляду - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Якісна журналістика Великої Британії у цифрову добу: підготовка аналітичного огляду

28 червня 2018 року Департамент із цифрових питань, культури, медіа та спорту (DCMS) Уряду Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії відкрив публічні консультації в рамках підготовки аналітичного огляду сталого розвитку якісної журналістики у Сполученому Королівстві. Консультації триватимуть до 7 вересня 2018 року.

Підготовку розпочато у березні цього року, після призначення Дами Френсіс Кернкросс керівником експертної групи однойменного аналітичного огляду (The Cairncross Review). Оприлюднено також  технічне завдання новоствореної експертної групи.

Метою огляду є пошук шляхів збереження, створення і поширення продукції якісної журналістики в умовах мінливого ринку. Огляд зосередить увагу на таких питаннях:

  • Загальний стан ринку ЗМІ
  • Загрози фінансовій стабільності
  • Роль і вплив цифрових пошукових систем та соціальних медіа
  • Шляхи експлуатації і управління контентом і потоками даних
  • Роль цифрової реклами

Особливий наголос буде зроблено на пресі. Друковані ЗМІ відіграють ключову роль у наданні послуг якісної журналістики у Великій Британії, забезпечуючи доступ громадськості до широкого спектру переконань і поглядів та підтримуючи демократичну залученість громадян. Місцева й регіональна преса, зокрема, мають значну соціальну вагу із висвітлення місцевих проблем і потреб, гуртування громад, а також із забезпечення підзвітності місцевої влади та інших постачальників публічних послуг.

За останніми оцінками, середньорічний прибуток від одного користувача цифрових медіа становить лише 15 фунтів стерлінгів, порівняно з 124 фунтами на одного покупця друкованих ЗМІ (дані станом на 2016 рік).

Водночас, із 2001 року обіг газет у Великій Британії зменшився на 50% а з 2005-го понад 200 місцевих газет припинили існування. У мінливому медіа-середовищі новини надходять до людей через безліч каналів, і діючі друковані ЗМІ змушені змагатися з цифровими медіа.

У квітні 2018 року на замовлення DCMS було проведено і оприлюднено наукове дослідження, яке характеризує зміни на ринку преси. Це дослідження, виконане Mediatique  (можна переглянути за посиланням), слугує потужною доказовою базою для підготовки зазначеного вище аналітичного огляду. У ньому буде приділено однакову увагу і потребам споживачів, і індустрії.

Відкриті публічні консультації необхідні для отримання думок усіх зацікавлених осіб і організацій. Результати консультацій буде оприлюднено повністю або в скороченому вигляді.

Більше інформації про підготовку огляду за посиланням.

 

Ілюстрація з сайту rga.eu.com

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше