Яким має бути дитяче мовлення на Суспільному - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Яким має бути дитяче мовлення на Суспільному

21 червня Наглядова рада Національної суспільної телерадіокомпанії України ініціювала експертне обговорення проекту концепції засад дитячого та молодіжного мовлення, розробленого Правлінням НСТУ. Своїми поглядами на формування програм і передач для малечі і юного покоління серед інших поділився і начальник управління контролю та аналізу телерадіомовлення Національної ради Роман Кіфлюк.

Розроблену концепцію презентувала генеральна продюсерка просвітницького напряму НСТУ Тетяна Кисельчук. Вона визнала, що аудиторія дитячого мовлення є, ймовірно, найбільш вимогливою і найбільш сегментованою з усіх груп аудиторій Суспільного. Це величезний спектр потреб і різноманітностей, які часто не перетинаються. Тому НСТУ запросила до обговорення психологів, журналістів, письменників, медіа-експертів, щоб обдумати завдання, очікування, а також можливі формати й жанри мовлення для дітей і молоді.

Аналіз дитячого мовлення в ефірі загальнонаціональних телеканалів, на жаль, показує невтішну картину, розповів Роман Кіфлюк. Близько 60% усього контенту – це мультики. І останніми роками спостерігається тенденція, коли телеканали геть відмовляються від такого жанрового наповнення. Із пізнавальними передачами ситуація  теж складна. Останній моніторинг Національної ради, проведений у квітні – травні цього року, засвідчує, що такі програми є в ефірі лише 4-х телеканалів. Щодо Суспільного – на «Культурі» зафіксовано близько 8 годин пізнавальних передач на тиждень, а на НСТУ були лише мультики. Щоправда останнім часом з’явилися нові передачі і для підлітків.

Телебачення для дітей не обов’язково має бути затратним, висловився під час зустрічі Роман Кіфлюк. Спостереження за сучасною молодою аудиторією підказує, які методи і жанри можуть бути використані для створення програм і передач. Адже навіть деяким явищам, які сьогодні можуть не подобатися дорослим і непокоїти їх – захоплення дітей іграми, інтернетом, –  можна надати певного спрямування, яке приноситиме користь.

Приклади юних блогерів, якими так захоплюються діти, наштовхує на розуміння того, що найменшим дітям можна показувати прості ігри, пояснюючи, як відбується освоєння того чи іншого предмета. Трішки старшим цікаві передачі про природничі науки, історію.  І є попит саме на україномовний продукт. Необхідно дбати про виховання дитини, пояснювати їй речі, які вона не повинна дізнаватися на вулиці. Цю думку підтримала і психолог Любов Найдьонова, яка переконана, що одне із завдань програм на телебаченні – готувати дітей до життя, давати їм необхідні знання і розуміння.

Свої погляди на розвиток дитячого мовлення висловили Тетяна Стус, Лариса Денисенко, Мар’яна Закусило, Роман Вінтонів тощо.

Обговорення відбувалося дуже жваво і насичено. Усі висловлені пропозиції будуть ретельно вивчені керівництвом суспільного мовника. Нині ж радує те, що багато із того, про що йшлося на зустрічі, уже не просто серед задумів НСТУ, а поступово реалізується. Однак відома ситуація із недостатнім фінансуванням Суспільного робить неможливим активне втілення всіх ідей у життя. Учасники висловили сподівання, що ситуація зміниться найближчим часом, а робота над концепцією триватиме й далі, суспільний мовник узагальнить напрацювання і потім остаточно затвердить концепцію.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше