Європейська аудіовізуальна обсерваторія оприлюднила звіт щодо гендерних показників у рамках виробництва європейських телевізійних фільмів - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Європейська аудіовізуальна обсерваторія оприлюднила звіт щодо гендерних показників у рамках виробництва європейських телевізійних фільмів

Європейська аудіовізуальна обсерваторія опублікувала новий звіт щодо гендерних показників у рамках виробництва європейських телевізійних фільмів. Дослідження показало, що жінки і досі недостатньо представлені в  цій індустрії в Європі.

У звіті подано аналіз гендерного дисбалансу в 6 професійних аудіовізуальних категоріях у ЄС у сфері виробництва телевізійних фільмів:

  • режисери
  • сценаристи
  • актори головних ролей
  • продюсери
  • кінооператори
  • композитори

 Ключові аспекти звіту:

 Окрім очевидної диспропорції, у звіті показано чіткі відмінності за ознакою належності до тієї чи іншої професії в рамках здійснення аудіовізуальної діяльності:

  • директори жіночої статі вступали у колаборації з іншими директорами частіше ніж директори чоловічої статі, а також формували більш гендерно-збалансовану команду;
  • сценаристи європейських телевізійних фільмів працювали здебільшого у великих групах під керівництвом чоловіків та гендерно-збалансованих командах;
  • гендерний аналіз акторів, що виконували головні ролі, через обмеженість даних, ускладнив чітке розуміння гендерної збалансованості цієї категорії професій;
  • продюсери працювали головним чином поодинці або ж у гендерно-збалансованих командах;
  • оператори-чоловіки європейських телевізійних фільмів працювали переважно наодинці або з іншими чоловіками;
  • композитори, представлені у більшості випадків чоловіками, також працювали наодинці, однак у їх командах було багато представниць жіночої статі, якими керували чоловіки.

Методологія звіту була розрахована таким чином, щоб дати відповіді на три основні запитання:

1. Яким чином жінки представлені серед активних професій у виробництві європейських телевізійних фільмів?

2. Яку частку жінки становлять серед активних професій у виробництві європейських телевізійних фільмів?

3. Яка частка європейських телевізійних фільмів створена жіночими командами?

 Режисери

Жінки-режисерки становили 20% серед режисерів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС (в тому числі з урахуванням Великої Британії) протягом 2015 – 2019 рр.

 Сценаристи

Жінки-сценаристки становили 35% серед сценаристів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.

Головні ролі

У період 2015 – 2019 рр. 43% жінок грали головні ролі у телевізійних фільмах і серіалах у ЄС.

Продюсери

Жінки-продюсерки становили 41% серед продюсерів телевізійних фільмів і серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.

Кінооператори

Жінки-кінооператорки  становили 8% серед кінооператорів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.

Композитори

Жінки-композиторки становили лише 7% серед композиторів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.

 Методика дослідження ґрунтувалася на даних про телевізійні фільми, наданих компанією Plurimedia (Європейська група метаданих), і включає телефільми та серіали, що мають погодження з ЄС ( у тому числі й Велика Британія), і які транслювалися або стали доступними на сервісах SVOD або на телеканалах у ЄС у період із 2015 по 2019 рік. Ці дані були доповнені додатковими предметними дослідженнями Європейської аудіовізуальної обсерваторії.

Докладніша інформація за посиланням.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше