Європейські медіаорганізації слідом за Національною радою вимагають від Eutelsat припинити трансляцію пропагандистських каналів росії - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Європейські медіаорганізації слідом за Національною радою вимагають від Eutelsat припинити трансляцію пропагандистських каналів росії

Національна рада ще на  початку повномасштабного воєнного вторгнення поінформувала Європейську Комісію про те, що на супутнику Eutelsat на платформах DTH, NTV+ і Trikolor на всю Європу розповсюджуються російські пропагандистські канали, які виправдовують війну росії проти України. Національна рада з цього приводу зверталася до французького і люксембурзького медіарегуляторів, аби вони вплинули на ситуацію і позбавили пропагандистів можливості мовити у Європі.

Французький медіарегулятор Arcom поінформував Національну раду, що ухвалив рішення від 27 липня про надсилання супутниковому оператору Eutelsat офіційного повідомлення про припинення трансляції російського телеканалу «НТВ Мир». Моніторинг медіарегулятора від 19 вересня засвідчив, що підсанкційних каналів на супутнику Eutelsat HotBird 13 градусів східної довготи не виявлено. Втім проблема повністю не вирішена.

Комітет імені Дені Дідро, петицію якого до операторів платного телебачення з вимогою припинити трансляцію кремлівських пропагандстів члени Національної ради  підписали ще 5 квітня, знову висуває вимоги до Eutelsat. До них додано звіт із аргументами на 266 аркушів.

У  листі медіаспільноти до Arcom вказано, що він наділений юрисдикцією здійснювати нагляд за діяльністю і неєвропейських супутникових каналів, орієнтованих на європейський ринок. Така компетенція Arcom є універсальною за правовим обсягом і тому дозволяє втручатися у діяльність каналів, які насамперед орієнтовані на Європу.

Тож медіарегулятор має взяти до уваги таку інформацію:

  • Eutelsat публічно не повідомив про видалення двома російськими платформами 8-ми міжнародних каналів новин. А публічний реєстр відповідного регулятора не містить жодної інформації про відкликання ліцензій.
  • Eutelsat стверджує, що російські канали «НТВ Плюс» та «Триколор» пропонують лише закодовані пакети послуг на територію росії. Однак було встановлено, що ці пакети послуг також поширюються на тимчасово окуповані території України та країни Балтії.
  • Eutelsat стверджує, що транслює лише «кілька каналів» росії. Однак встановлено, що сукупна пропозиція двох платформ становить 330 каналів. До цього варто додати те, що Eutelsat транслює близько десятка безкоштовних каналів на інших супутниках у Європі та інших частинах світу. Зокрема, арабський канал RT мовить не лише на території Європи, а й на Близькому Сході та у Північній Африці, де в односторонньому порядку транслюється російський наратив про війну в Україні.
  • Eutelsat стверджує, що канали, які транслюються двома російськими платформами, в основному розважальні, спортивні та дитячі. Однак, три загальні канали «Россия 1», «Первый канал» та «НТВ» разом утримували з початку війни середню щоденну частку ринку аудиторії 34%. Ток-шоу цих каналів, які ведуть «зіркові» ведучі, такі як дмітрій кісєльов, владімір соловйов, маргаріта сімоньян, ольга скабєєва, євгєній попов, які фігурують у санкційних списках ЄС за «вагомий» внесок у пропаганду на користь вторгнення в Україну. Це ті програми, які регулярно посідають перші позиції в рейтингу вимірювання аудиторії.

Національна рада сподівається, що спільними зусиллями української і європейської медіаспільноти вдасться припинити трансляцію російської пропаганди в Європі.

Довідково:

Eutelsat – один із найбільших у світі супутникових телевізійних операторів – використовує два супутники для трансляції телеканалів російських компаній «НТВ+» і «Триколор» на територію росії і тимчасово окуповану територію України. Ці дві компанії мають близько 15 мільйонів абонентів, що становить близько третини російських домогосподарств із підпискою або 25% усіх домогосподарств у російській федерації. Серед багатьох російських каналів є провідні рупори російської військової пропагандистської машини: «Россия 1», «Первый канал» та «НТВ».

 Комітет Дені Дідро був створений у березні 2022 року як неформальна мережа за ініціативою двох експертів у сфері супутникового телебачення та відкритий для будь-якого громадянина, який вимагає миру в Україні, відновлення вільного потоку інформації, заборони пропаганди війни.

 

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше