Європейські санкції чи російська пропаганда – на чиєму боці французький оператор Eutelsat? - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Європейські санкції чи російська пропаганда – на чиєму боці французький оператор Eutelsat?

Російські оператори платного телебачення NTV+ і Trikolor і досі працюють на французькому супутнику Eutelsat. Критика французького супутникового оператора у світлі війни росії проти України зростає, однак компанія не надто дослухається до закликів припинити поширення російської пропаганди. 

Про небезпеку російських пропагандистських каналів, що доступні на супутниках Eutelsat і SES, Національна рада писала ще на початку війни Президентці Європейської Комісії Урсулі фон дер Ляєн і Верховному представнику Європейського Союзу з питань закордонних справ і політики безпеки Жозепу Боррелю.

У квітні члени Національної ради підписали петицію Комітету імені Дені Дідро проти двох російських операторів платного телебачення NTV+ і Trikolor із закликом припинити трансляцію російської пропаганди.

Крім того, регулятор промоніторив російські телеканали і передав інформацію про пропагандистські меседжі в ефірі російських телеканалів французькому медіарегуляторові. Національна рада також  звернулася листами до регуляторів Франції і Люксембурга переглянути свою позицію щодо збереження на супутникових платформах Eutelsat і SES російських пропагандистських каналів.

Поки це питання не вирішене, редактор онлайн-видання broadbandtvnews у Центральній і Східній Європі Кріс Дзядул підготував огляд проблеми поширення французьким супутниковим оператором Eutelsat російських пропагандистських телеканалів. Пропонуємо цей матеріал.

 Eutelsat стикається з дедалі більшою критикою за розповсюдження російських телеканалів, що розповсюджуються DTH-платформами NTV+ і Trikolor.

Раніше цього тижня «Репортери без кордонів» (RSF) виступили із заявою, в якій звинуватили компанію, яка на 20% належить Французькому державному інвестиційному банку (BPI), в тому, що вона «діє як посередник російського пропагандистського апарату». Далі було названо три канали – «Россия 1», «Первый канал» і «НТВ» — «лідерами» цієї пропаганди, оскільки вони є основним джерелом новин та інформації для 25 – 30% населення Росії.

«Репортери без кордонів» ефективно об’єднали зусилля з Комітетом Дені Дідро, який критично ставився до позиції Eutelsat із перших днів війни в Україні. Окрім стверджень, що розповсюдження російських телеканалів є дуже вигідним для супутникового оператора – Росія є його другим за величиною клієнтом, що приносив 6,3% обороту у 2020 – 2021 роках або 76 мільйонів євро, – вони також зазначають, що це протирічить «Конвенції Eutelsat». Підписана у 2002 році. Її принципи включають «повагу до свободи вираження поглядів та інформації, повагу до людської гідності, плюралізм засобів масової інформації і чесне висвітлення, а також заборону підбурювання до насильства чи расової ненависті в телерадіомовних ЗМІ».

Крім того, RSF і Комітет Дені Дідро зазначають, що звільнена ємність на супутниках Eutelsat може бути надана міжнародним ЗМІ, які були заборонені в Росії, а також незалежним російським ЗМІ. До останніх, звісно, ​​належатиме нині вигнаний телеканал «Дождь», який кілька днів тому повернувся в ефір зі студіями в Латвії, Нідерландах, Грузії і Франції.

Eutelsat і далі стверджує, що він зберігає позицію «повного нейтралітету» стосовно контенту і що, відмовившись від цього, він «зазнає ще більшого тиску з усіх сторін без будь-яких підстав для опору на шкоду свободі ЗМІ та плюралізму». У компанії також зазначають, що вона застосовує санкції, коли вони вводяться національними регуляторами.

Проте, оскільки це питання зараз обговорюється високопоставленими політиками, цілком вірогідно, що врешті-решт операторові доведеться змінити свою позицію щодо російських телеканалів, які він зараз поширює.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше