За порушення законодавчих вимог телеканалу «ДОНЕЧЧИНА·TV» оголошено попередження - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

За порушення законодавчих вимог телеканалу «ДОНЕЧЧИНА·TV» оголошено попередження

На засіданні 2 вересня Національна рада розглянула результати позапланової перевірки  КП «Регіональна ТРК «Регіон-Донбас», м. Краматорськ Донецької обл. (логотип «ДОНЕЧЧИНА·TV», «ДТV»). Через недотримання порядку розміщення логотипа і даних про виробника програм, програмної концепції, а також рекламного законодавства компанії оголошено попередження.

Перевірка телемовника  на підставі моніторингу за 30 квітня 2021 року та за результатами аналізу наданих документів зафіксувала, що ліцензіат припустився низки порушень законодавства. Зокрема, частина п’ята статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» вимагає, що дані про кожну індивідуальну програму чи передачу мають містити ім’я автора чи авторів, назву і адресу виробника програми. Натомість в ефірі телеканалу «ДОНЕЧЧИНА·TV» транслювалися передачі без назви, передача «UKRLIFE TV ІНТЕРВ’Ю» не містила ім’я автора, а в програмах «За лаштунками з Марією Дерев’ягіною», «Відкривай Німеччину» та «Армія сьогодні» не було адреси виробника.

Крім того, телеканал не дотримався програмної концепції, оскільки в  його ефірі цього дня не транслювалися культурно-мистецькі (за ліцензією їх має бути не менше 25 хв./добу), науково-просвітницькі (за ліцензією – не менше ніж 20 хв./добу), розважальні (за ліцензією – не менше ніж 5 год./добу), дитячі передачі (за ліцензією – не менше ніж 16 хв./добу) і підбірка музичних творів (за ліцензією – не менше ніж 1 год./добу). Було зменшено мінімальну частку національного аудіовізуального продукту до 17 год. 59 хв./добу (за ліцензією – не менше як 21 год./добу), натомість збільшено максимальну частку аудіовізуальної продукції іноземного виробництва (за ліцензією – не  більше як 3 год./добу, фактично – 6 год./добу). Також компанія змінила формат мовлення: за ліцензією – інформаційно – розважальний, фактично –  інформаційний, фільмопоказ.

На екрані, крім логотипа «ДОНЕЧЧИНА·TV», «ДTV», розміщувалися не передбачені ліцензією логотипи – «Радіо Свобода», «Голос Америки», «Deusche Welle», «Апостроф tv» і «UKRLIFE TV». Цей факт свідчить про порушення частин першої і третьої статті 46 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Також під час трансляції передачі «UKRLIFE TV ІНТЕРВ’Ю» на екрані в лівому верхньому кутку було розміщено найменування/знак спонсора – клініки «Призма». Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про рекламу» програма, підготовлена за підтримки спонсора, повинна бути означена за допомогою титрів чи дикторського тексту на початку та/або наприкінці програми. Такого означення у цій передачі не було використано.

Для проведення безвиїзної перевірки компанія мала надати документи та матеріали, визначені Національною радою, однак частина з них не була надіслана.

З огляду на виявлені недотримання чинного законодавства і умов ліцензії Національна рада застосувала до телеканалу «ДОНЕЧЧИНА·TV» санкцію «оголошення попередження». Компанія повинна усунути порушення і привести свою діяльність у відповідність до законодавчих вимог.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше